Jag är inte längre superwoman

Har precis satt på den femte tvättmaskinen för idag, två kvar innan jag är helt klar. Ni vet såna där grejer som inte tvättas så ofta, som läggs längst ner i högen för ett senare tillfälle. Nu var ett sån tillfälle, nu jävlar ska tvättstugegolvet bli fritt från tvätt. Det jobbigaste är ju helt klart att vika skiten efteråt. Usch, fy fan. 

Karln min fäller några träd på tomten tillsammans med min pappa, och det går riktigt bra. Hittills iaf, de har ett stort as till träd kvar, en stor tall. 

Jag verkar glömma bort att jag är gravid, det gjorde jag med Fifi med. Igår på jobbet så skulle vi flytta ut hela möbelutställningen till utsidan eftersom att inredningen till julen kom och den måste plockas in. Och såklart så tog jag i alldeles för mycket, bar alldeles för tunga grejer. Tänkte mig inte för och bar sålänge som det kändes okej. Ända tills vi skulle ha fikapaus och jag kände hur det högg till i sidorna på magen, jag svettades och kallsvettades om vartannat och kände mig nästan som lite yr. 
Det onda gick inte över så jag åkte hem vid 16 tiden, tänkte att det är fan inte värt att få missfall bara för att de inte kan sätta starka karlar på att bära möbler istället för mig och min kollega, som förövrigt är en kvinna på 53 som har värk i händerna och inte har all sin styrka kvar i händerna. Vi var en fin duo igår, verkligen. 

Jag åkte hem och sov. Sov som om jag inte sovit på ett år och det verkade hjälpa för idag mår jag bra igen. Hädanefter ska jag försöka komma ihåg att jag är gravid, men det är fan inte lätt när det är grejer jag normalt kan lyfta utan problem. 

Ikväll är vi bortbjudna på middag hos Måns o Bella! Det ska bli kul. Det var alldeles för länge sen vi gjorde nåt sånt, så det ser jag fram emot. 

Nu ska jag ut och filma Pat o pappa när de fäller trädet!





Ordet är ditt

Ordet är ditt:

Du heter?
Vill du att jag kommer ihåg dig?

E-postadress: (bara jag som ser den!)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat då?

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...