Pappa Pat i full action

Jag kom plötsligt på att vi ju har bjudit ganska så många till Fifis ettårskalas, och om alla skulle tacka ja till inbjudan så innebär det att vi inte har sittplatser till alla. Långt ifrån alla... Så jag började kolla runt på bord att köpa, eftersom jag jobbar ju med att sälja utomhusmöbler, men kunde rätt snabbt konstatera att det är inget vi har råd med just nu. 

Vad gör man?

Kan man göra ett bord själv, så att det blir snyggt menar jag?

Vi tog en sväng till Byggole och lät idéerna flöda fritt och idag så åkte Pat och pappa iväg för att köpa brädor och skruv. Så nu står min karl där ute på altan och bygger för fullt, och han älskar det! Det riktigt lyser i ögonen på honom och han avslöjade just att han är skitarg på sig själv som inte fullföljde sin dröm om att bli en snickare. 
Då är det ju tur att vi har hus och en stor tomt så att han kan få slänga med sin hammare lite då och då. :-) 










Vi har tänkt att lasera eller måla underredet svart och bara olja in bordsbrädorna så att de blir naturella. Sen slå i smidesspikar i änden på varje bräda så att det får en liten "vikinga" känsla eller nåt sånt. Det kommer blir så jävla snyggt! Plus att notan bara hamnade på 860:-.

Helt otroligt - ett billigt OCH skitsnyggt bord! Som dessutom är betydligt rejälare och stadigare än det du köper i affären (hoppas inte min chef läser detta, haha..).

Ordet är ditt

Ordet är ditt:

Du heter?
Vill du att jag kommer ihåg dig?

E-postadress: (bara jag som ser den!)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat då?

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...