Båttur till Sandön

Ni vet när man har ett sånt där barndomsminne som bara finns där. Som man egentligen inte tänkt på förrän man märker att man saknar nånting, nånting som man brukade göra som liten. Som man bara älskade. Det kan vara det mest banala sak, men för en själv betyder det massor. 
Så får man uppleva det igen och märker hur bra man mår... Hur mycket man saknat det där. Och man mår så jävla underbart bara för att man får göra det igen.

En sån dag hade jag igår. Vi hade hört att det skulle bli bra väder och jag var ledig ifrån jobbet, och pappa berättade att han precis fått ordning på båtmotorn som har krånglat. Så jag frågade ifall vi inte kunde åka ut med båten, det var ju jättelänge sedan ju. Och varken Pat eller Fifi har varit ute med båt, eller ja Pat har ju åkt båt men inte en sån här personbåt typ, bara kanalbåtar och liknande för 20 pers och uppåt.

Sagt och gjort, vi bestämde att vi skulle ta med lunch och så tog mamma o pappa med sig resten. Vi gjorde en grej som är så supergod att jag ju måste avslöja receptet. Enkel att göra och lika god kall som varm. Perfekt som picnic mat!

4 kycklingfiléer
4 port. pasta (snäckor eller skruvar, inte spagetti)
10 färska champinjoner
1 burk grön pesto
1 påse pinjenötter (fast jag brukar ta 2)
Skär kycklingen i små små bitar och stek. Koka pastan, skiva och stek champinjonerna. Rosta pinjenötterna och rör ihop allting till en enda röra. Ta daa! Så jävla gott. 

Fast nu var det ju inte maten jag skulle prata om... Ja skit samma, jag låter bilderna visa istället hur otroligt skönt vi hade det. Det vart en helt underbar dag med massa bad och sol... 












Det här är smått fantastiskt faktiskt. Ja, att hon badar överhuvudtaget - det är 18½ grad i vattnet..! Eftersom att hon är så galen i vatten min dotter så vart hon jätteledsen när vi badade och hon fick sitta och titta på. Så vi tänkte att vi låter henne känna på vattnet då så att hon märker att det är för kallt, så att hon inte vill bada längre. 

Jomen tjena, hon vart helt galen av lycka, började "simma" och ha sig och tjöt glädjetjut som hördes längs hela ön. Hon plaskade som aldrig förr och ville inte gå upp ur vattnet. Vi lät henne bara vara i en kort stund först men det ville hon inte alls gå med på - hon ville bada. Verkade inte ens märka att det var kallt. Helt otroligt! Tänk att en sån liten människa kan älska vatten så himla mycket... :-)




















Zzzzz... Zzzzz... Zzzzz...



Pat vart förresten så himla taggad och glatt överraskad av hela dagen att han är biten av båt jävulen, helt klart. Han går som i ett mantra här hemma nu och liksom "Jenny vi måste ha en båt en dag. En dag SKA vi ha en båt." Jag är inte sen att hänga på! :-) Wooo hooooooooo!




Ordet är ditt

Ordet är ditt:

Du heter?
Vill du att jag kommer ihåg dig?

E-postadress: (bara jag som ser den!)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat då?

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...