Min dotter träsktrollet

Sitter här själv i soffan och glor på nån kass film med Tom Cruise, Mission Impossible 2. Tre ungar, en i varsitt rum ligger och snusar sött och deras pappa är och spelar poker med grabbarna. Pat var lite tveksam först om han verkligen skulle tacka ja till det här eller inte, men eftersom att dels så började det inte förrän kl 19 så vi hade tid att äta middag ihop allihopa. Och så dels för att det ju är kul för honom att skaffa en egen relation med "grabb-gänget" vilka ju är mina gamla kompisar som jag känt sen tidiga tonåren, så tackade han ja. Jag tror de är 7 st som sitter och spelar, dricker whiskey och röker cigarr. 

Jag tror han har riktigt trevligt, för annars hade han varit hemma vid det här laget. Det är så skönt med Pat, han är som han är. Gillar han inte nåt så går han. Ställer inte in sig eller låtsas nånting för nån annans skull, what you see is what you get liksom. Så jag är rätt säker på att han har skoj. 

Några av oss spel-änkor samlades hemma hos ena Malin med alla barnen och satt och fikade och ungarna kollade på film. Det gick riktigt bra faktiskt och det blev inga bråk alls. Det var också en anledning till att Pat tänkte säga nej först, att han inte ville lämna mig själv med mina två styvbarn eftersom vi har problem med att de verkligen inte lyssnar. Men jag sa till dom innan vi åkte att vi åker hem igen om ni inte lyssnar på mig nu, och det måste ha gått in för det gick hur bra som helst.
Det vart inte ens lite klagomål när jag 2 glas saft och 7 kakor var sa att det fick räcka. Riktigt skönt, den börjar bra den här helgen! 

Jag fick ett sånt sött mms från Bella o Måns när vi var på väg hem. Kolla själva! Så här stod det; "Kanske den ultimata väskan för Fifi? Vill ni ha den så hon har en när hon börjar hos Jill? :)" Hur snällt är inte det då? Att tänka på Fifi bara sådär. Det är liksom de i ett nötskal, omtänksamma människor!
Som ni kanske vet så heter ju Shreks donna Fiona och även fast Fifi inte är döpt efter just henne så är det lite kul ändå. Det är överlägset det första folk frågar om när de får höra hennes namn, om hon är döpt efter Fiona i filmen. Fast Fiona är faktiskt ett gammalt keltiskt namn, och eftersom hon ju är en halvirländare med namnet O'Brien som efternamn så tyckte vi att det skulle passa henne perfekt! Dessutom tycker vi att namnet är hur fint som helst. :-)






Huvudvärken från igår är borta, men det som däremot har kommit tillbaka är den här konstiga halsontet och stela nacken. Jag fick det första gången för ungefär tre veckor sen och det höll i sig i 2½ vecka. Helt sjukt. Svårt att svälja, kan knappt vrida på skallen... Så försvann det för några dagar, men så nu idag kom det tillbaka som om det aldrig varit borta. Skitskumt. Det gör fan tom ont att andas in. :-/ Känns som halsfluss ungefär.
Men det är ingen anledning att stanna hemma när man arbetar på min arbetsplats inte, då får man väl ta fram papper och penna om man inte är förmögen att kommunicera muntligt med kunderna. Och eftersom att jag ska jobba hela helgen nu och lite till, så jag gör nog bäst i att knapra i mig några vitlöksklyftor och gå och lägga mig. 

Gonatten.








Ordet är ditt

Ordet är ditt:

Du heter?
Vill du att jag kommer ihåg dig?

E-postadress: (bara jag som ser den!)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat då?

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...