Politik e farliga grejer


Jag tänkte att jag ska fan aldrig mer diskutera politik med mina vänner. Det är farligt, man kan få reda på massor med saker man inte hade en aning om. Åsikterna kan gå milslångt isär och man kan inte få in i sin skalle hur denna människa kan tänka som den gör. 

Nu tänker jag att jag ska aldrig sluta prata politik med mina vänner. Aldrig. För att man kan få reda på en massa saker man inte hade en aning om, som att de tex kan klippa banden om man inte tycker likadant. Så att jag vet varför de "gör slut" med mig. 
Jag kanske kommer att bli ytterligare ett par kompisar fattigare då, men så får det vara i så fall. För mig är det viktigt att alla får tycka precis som de tycker. Har du en gång kommit in i mitt hjärta och är min vän, då kommer du att stanna där vilket parti du än röstar på. Faktiskt.

"Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att framföra dem" som tydligen är sagt av Voltaire nångång för jättelänge sen, tycker jag är skitbra! Mera sånt! :)




Ordet är ditt

Ordet är ditt:

Du heter?
Vill du att jag kommer ihåg dig?

E-postadress: (bara jag som ser den!)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat då?

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...