Tillbaka till vardagen dårå

Ååååh men hallå... Vart tog sommaren vägen? 
Näe det är inge kul längre... Pat började jobba idag, och det hade lika gärna kunnat vara jag som jobbade istället. Det kändes som det. Vad är sommaren om inte hela familjen får vara samlad liksom? De frågar lite på jobbet när jag ska komma tillbaka från föräldraledigheten, och jag vet inte vad jag ska svara. Jag vet ju inte själv! Jag vet bara att det dröjer ett tag till för jag vill att Corey ska få bli opererad först (om det blir nån operation dvs. Eller jo någon operation blir det ju, vi vet ännu bara inte vilken typ. Om det blir att de måste öppna upp bröstkorgen eller om det räcker med att de går med en liten slang via ljumsken och upp till hjärtat.). 
Sen vill jag också helst att jag själv ska bli helt fri från sviterna av förlossningen, att jag ska få veta ifall jag får en operation eller inte, ifall blod"blåsan" ska läka bort av sig själv eller om de måste karva bort den. 
Samtidigt så kanske man kan jobba nån helg här eller där... När Pat ändå är hemma menar jag. Corey kommer ju inte att börja hos dagmamman på länge än, han är ju ba fem månader den lillskiten! 

Vi har inte gjort nåt speciellt alls i sommar, men den har varit jätteskön ändå. Lite kort kanske eftersom 1½ vecka försvann ju i och med min förbannade tandvärk, men resten sen vart toppen! 
Jag fick en idé om att åka ner till Göteborg en vända eftersom vi inte har varit nere sen vi flyttade upp hit till Stockholm för fyra år sen. Det är ju skandal tamefan! Men eftersom det inte var nåt vi hade planerat in, mycket pengar gick åt till tandjävulen, och vi bara har haft en och en halv inkomst i två år nu (ena halvan föräldraledig, sen sjukskriven, sen föräldraledig igen) så är det lite skralt i plånboken. 
Och det är ju inte direkt billigt att åka iväg sådär, man ska ju käka ute både lunch och middag, inträde till Liseberg och... va fan heter det där stället bredvid, det med en massa djur?
Ja i alla fall, man ska ha inträde dit och när man är på semester vill man ju kunna unna sig glass och godis och sånt. Så det vart inget Göteborg, den här gången heller. 

Men! Som sagt, vi har haft det underbart ändå. Mycket mycket bada har det blivit, och lite småutflykter sådär med båtar i skärgården och annat... Här kommer en bildbombning, för jag orkar inte plita ner allt! Dessutom säger ju, som bekant, en bild mer än tusen ord.


Klicka på bilderna så ploppar de upp i större storlek.





I morgon ska vi in till SÖS igen för att kolla Coreys hjärta. Vi har inte varit där på en månad nu och det känns lite nervöst! Man vet ju liksom inte hur det ser ut där inne och man vill bara höra de säga att allt är bra, eller åtminstone oförändrat. Jag tror att de kanske kommer att röntga hjärtat den här gången, de sa det sist i alla fall. Vi får se!
Så jag tror jag ska göra min karl sällskap och gå och knoppa jag med.

Gonatt!

Ordet är ditt

Ordet är ditt:

Du heter?
Vill du att jag kommer ihåg dig?

E-postadress: (bara jag som ser den!)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat då?

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...