Nostalgitripp i böckernas värld

När min mormor dog så fick jag hennes vackra gamla brudkista som hon hade haft när hon gifte sig. Hon sa alltid medan hon levde att hon ville att jag skulle ha den eftersom att jag heter Jenny efter henne, och att det stod Jenny på kistan.
Sen såg vi ju att det inte alls stod Jenny, utan Anno 1931 på den... Haha, lilla mormor! Men det gör inget, tanken var ju fin tycker jag. Hon trodde ju att det stod så, det är huvudsaken

I alla fall, den har varit stående hos mina föräldrar i deras förråd hur länge som helst för jag har aldrig haft plats för den, och jag har alltid trott att den var tom. Men så härom veckan så sa mamma att den är ju full med dina gamla barnböcker Jenny. Så då jävlar blev det fart på mig! 






Och herregud en sån nostalgitripp det var att gå igenom den, det var nästan så att jag fick en tår i ögonvrån. Pulsen gick upp i dubbel hastighet medan jag satt där och läste igenom gamla favoritböcker, kände igen älskade bilder och skrattade åt mina egna påhittade historier... 

Här ska ni få se några! Haha de är så jävla roliga faktiskt...


Något under foten
Jag skulle gå ut i skogen och jag kände nåt under foten. Där låg en HAND! Jag började skrika. Då fick jag se blod spår jag följde det då fick jag se en kniv. Mördaren var sekert nära mig. Jag sprang. När jag närmade slutet av skogen så kände jag ett rep runt mig. jag började skrika igen. Han tog mig till en grotta jag skrek fortfarande. 
Kapitel 2
Pappa kom springande. Släpp mig! skrek jag till mördaren. Han släppte mig jag sprang till pappa jag kollade bakom mig där låg en fisk sprattlande. Pappa lyfte mig hem. Där satt mamma och väntade. Mamma o pappa frågade vad som hänt jag berätade allt som hänt. Det var som vanligt igen.
Slut.



Va?! Vad säger ni om den då? Snacka om en dramatisk skogspromenad! Och va fan gjorde en fisk där i skogen liksom? Aaahahahahhaaa... Fy fan vad roligt! Jag skrattar så tårarna rinner här! Hahahaha... Hahaha!

Aaaa... hahahaha...

Eller kolla den här då, den är ju för söt! Och på sidan innan så stod det;
"...när jag var hos en spågumma. Då sa hon att jag kommer bli lycklig. Och få många barn. Och en mjuk man."





Ah fy fan vad roligt... Jag ser så himla mycket fram emot tills vi får se såna här berättelser igen, fast i ungarnas berättelseböcker. Fatta vad jag kommer att sitta å tjuta, av både skratt och lycka och liksom.. Ja för att det är förbannat sött. Och humor. Tills dess ska jag krypa ner bredvid mina två små troll och läsa lite ur mina gamla favorit böcker och hoppas att de fastnar hos dom med. 



Ordet är ditt
Postat av: ENDENISE - Mamma till 2 i December

sv: Roligt att du kikar in fortfarande :) Är du kvar än då? Är så glad att mamma hittade nytt!

2011-08-24 @ 13:17:56
URL: http://endenise.se
Postat av: Anna

Hahahahah du e bra rolig du... Hojja garvar ju då jag läser hahahah.............

2011-08-29 @ 22:31:26

Ordet är ditt:

Du heter?
Vill du att jag kommer ihåg dig?

E-postadress: (bara jag som ser den!)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat då?

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...