En ny familjemedlem

Jag blir så förbannad när grejer inte funkar. Alltså döda ting, de ska liksom bara göra som jag säger. Det är det de är till för..! Som en dator tex.

Jag vågar inte tänka på hur länge jag satt igår kväll och försökte få igång mitt gamla åbäke till dator. Den har visserligen gjort sitt för länge sen, innan den lämnade fabriken egentligen, men det var allt vi hade råd med just då så det fick duga. Och vi här hemma är lite för att "varför köpa nytt när det gamla fungerar" mentaliteten, vilket visar sig bla i att vi fortfarande sitter och glor på en gammal hederlig tjock-tv om kvällarna. På 28 tum. Det ni!
Ibland är det en grön fläck uppe i det vänstra hörnet och det kan va lite jobbigt, men oftast funkar den finfint.

Men datorn dårå, den har levt sitt egna lilla liv den senaste tiden, startat när den själv velat osv. Men jag trodde nog faktiskt inte att den skulle lägga ner helt, att den bara skulle gå och dö sådär.
Men den var stendöd. Jag kan inte ens komma in litegrand liksom, inte hämta gamla foton heller vilket suger stenhårt har jag just insett. Alla bilder och filmer på ungarna från i somras... Jävla skit! Jävla jävla jävla skit.

Så idag var vi iväg och köpte en ny dator, en sån här:




Men va faan nurå?! Nu när jag sitter här o skriver så kan jag ju inte centrera själva bilden utan att hela texten också blir centrerad! Det har ju alltid gått förut, alltså centrera vissa delar. Vad gör jag för fel??

En helt vanlig okej dator, Toshiba Satellite 15.6, 4GB RAM och 500MB hårddisk . Som säkert vem som helst skulle tycka var helt vanlig och normal, inget speciellt alls. Men för mig, för oss är den rena rama himmelriket! Woo hooo!
(förutom det här med centrerandet nurå, det måste jag fan ta och fixa. Hjälp mig, hur gör man?!)


Ordet är ditt

Ordet är ditt:

Du heter?
Vill du att jag kommer ihåg dig?

E-postadress: (bara jag som ser den!)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat då?

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...