Tantvarning på radion

Ja, det jag försökte skriva tidigare i inte mindre än två sms-inlägg var att min morsa har så länge jag kan komma ihåg lyssnat på radiokanalen Lugna favoriter, både i bilen och som bakrundsmusik på kontoret.
Jag har väl inte tänkt så mycket på det egentligen annat än att jag tycker det verkar lite tråkigt. Lite förutsägbart. Men ändå, morsan är ju trots allt min morsa och alltså ganska mycket äldre än mig och så var det inte mer med det liksom. Föräldrar är inte i första hand kända som de med bäst smak.

Nu de senaste dagarna när jag åkt mycket bil långa sträckor fram och tillbaka så har jag allt oftare kommit på mig själv att ratta in en annan radiokanal än den jag brukar lyssna på... Kommit på mig själv att tänka att det var väl ett jävla skrän på radion och letat efter något mer lyssnarvänligt.

Så märker jag hur jag liksom sitter och diggar till samma kanal som mamma. Jag har rattat in Lugna favoriter på radion, helt omedvetet..! Och jag sitter där och tycker om det.
Herregud nu är det rätt så kört, va.

Nu är jag officiellt en tant.

Tant jenny.


(och det hela vart ju ännu roligare när jag försökte skicka det hela som ett sms och det inte funkade...)


Ordet är ditt

Ordet är ditt:

Du heter?
Vill du att jag kommer ihåg dig?

E-postadress: (bara jag som ser den!)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat då?

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...