Jag har närt ett mattesnille vid min barm

Härom dagen när vi satt vid matbordet så hände det nåt smått fantastiskt.
Fifi satt och räknade; ett... två... tre... som hon brukar göra nuförtiden, hon har liksom fastnat vid att säga/ropa ett, två TREEE!! till det mesta. Men den här gången så sa Pat efter henne. Hon sa ett och han svarade med ett, hon sa två och han sa också två, osv.

När hon kom till fem så vart vi lite imponerade, wow det här var mer än vi visste om att hon klarade av. Så vi tittar på varandra med upphöjda ögonbryn och liksom "aha?" uttryck i fejjan. Så han hänger på Fifi när hon fortsätter.

Fifi - sess...
Pat - sex.
F - suu...
P - sju...
F - otta...
P - åtta... (vad i helv...)
F - io..!
P - nio..! ´
F - tio..!
P - tio! (vi tittar på varann och tror knappt våra öron)
F - ella!
P - elva! (här får jag nästan lite tårar i ögonen..)
F - toll! (skitlycklig)
P - tolv! (här gapar vi bara)
och så avslutar hon med - etton!

Hur har hon lärt sig det här? Visst, jag sitter och leker mycket med siffror med henne, visar hur siffror ser ut osv och de räknar mycket i programmen hon gillar att se på. Men ändå?

Hon är bara lite mer än två år, hur fan fick jag ett siffersnille till barn?


/stolta mamman i chock

Ordet är ditt

Ordet är ditt:

Du heter?
Vill du att jag kommer ihåg dig?

E-postadress: (bara jag som ser den!)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat då?

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...