Man gör sitt bästa

Uughh, i natt har det inte varit nån rolig natt. Vet inte hur många gånger jag vaknat av att det gör förjävla ont och jag nästan trott att det är dags nu. Så kom jag på att vi fortfarande inte packat BB-väskan och då blev jag såklart klarvaken och var tvungen att väcka Pat för att tala om för den yrvakna stackaren om att vi måste packa i morgon. Måste. 
Efter det måste jag såklart gå upp och skvätta lite på toaletten. Att bara ta sig ur sängen överhuvudtaget krävs en jäkla massa planering (det känns åtminstone så miss-i-nassen liksom) och en hel del grymtande för att det gör så ont.
Och ja, ungefär så har det sett ut större delen av natten. Tur att Fifi inte vaknade förrän kl 6 och kom trippande in till oss, plus att hon var på strålande humör så man kunde inte annat än att skratta med henne. Lillskruttan... 

Här hemma går för tillfället den här sången varm, om och om igen;


Lilla bocken Bruse
trippa över trollebro
"Nu tar jag dig!" sa trollet
Vad svara bocken då?

"Nej nej nej ta inte mig!
Ta den som är efter mig!
Ta du mellanbocken,
stor och fet och tjock en!"

Mellanbocken Bruse
trampa över trollebro
"Nu tar jag dig!" sa trollet
Vad svara bocken då?

"Nej nej nej ta inte mig!
Ta den som är efter mig!
Ta du stora bocken,
stor och fet och tjock en!"

Stora bocken Bruse
klampa över trollebro
"Nu tar jag dig!" sa trollet
Vad svara bocken då?

"Jag är inte rädd för dig!
Kom du bara upp till mig!"
sa den stora bocken,
stor och fet och tjock en

Stora bocken Bruse
stånga trollet ner i ån,
så nu kan alla bockar
gå trygga över bron
Nu är denna visa slut,
bockarna går ofta ut
att i skogen beta,
äta och bli feta!



Jag känner mig ändå riktigt tillfreds med mig själv idag. När jag hade dåsat klart i soffan i sådär några timmar så orkade jag klä på mig och började sopa huset. Att plocka fram dammsugaren är lliksom inte att tänka på för mig just nu, men man gör det man kan! Så sopborsten fick det bli. Jag har lagt lite högar här och var på golvet med diverse leksaker och strumpor för Pat att plocka upp sen när han kommer in från snöskottningen. För om jag ger mig på att försöka plocka upp det där så är jag rädd för att det blir det sista jag gör. Det sista som en enbarnsmamma i alla fall. 
Sen tog jag mig till köket och lyckades städa undan på bordet, golvet, stolarna (varhelst en liten ettåring känner för att sprida ut matrester och leksaker), våttorka rent lite här o var så nu ser det riktigt OK ut faktiskt!
Underbart.

Ordet är ditt

Ordet är ditt:

Du heter?
Vill du att jag kommer ihåg dig?

E-postadress: (bara jag som ser den!)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat då?

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...