Hur kan det va så svårt att sova?

Vilken jävla natt jag har haft. Jag sov inte en endaste minut, inte på hela natten. Jag låg och vände och vred på mig i två timmar innan jag gav upp och gick ut i vardagsrummet för att kolla på nån film. Det där borde man ju lärt sig vid det här laget, att somnar du inte inom en halvtimma så kommer du inte göra det inom den närmsta tiden heller så då kan du lika gärna gå upp istället för att ligga där med myror i brallan och svettpärlor i pannan. 

När klockan är 4.40 så ringer Pats klocka och han kommer sömnig ut från sovrummet. Han står där och blinkar ett tag och man kan riktigt se hur hans hjärna jobbar för att reda ut varför jag ligger där i soffan. Har vi bråkat? Snarkar jag? Är Fifi okej? Har vattnet gått?! Hehehe det var roligt faktiskt... 

Hur som haver, då när han kliver upp och jag vet att han kommer att böka runt i huset med frukost osv, så går jag in till sängen och provar att sova lite. Jag somnar tillslut, och nästan en timma senare blir jag väckt av en glad liten tjej som vill visa sin mamma tv-kontrollerna hon hittat på v-rums bordet.
Så jag sov alltså max i en timma innan det var dags att kliva upp för att göra frukost till lillfisan, klä på henne för att sen köra till dagmamman. Behöver jag tala om att min stubin var jävligt kort i morse, så det vanliga bråket som alltid uppstår när ytterkläderna ska kläs på kändes extra jobbigt just i dag. 

När lämningen var avklarad så åkte jag raka vägen hem och stupade i säng - och sov fram till 14..! Jag sov 9-14 alltså. Vansinnigt. Men ja, så det var ju bara att kliva upp, trycka i mig en macka och ge sig ut i bilen igen, för 14.30 är tiden då jag ska va hos dagmamman igen för att hämta hem Fifi. 

Så min dag kändes helt meningslös, hade ju inte gjort nånting. Inte ens kollat på nån skitserie på tv. 
Därför kändes det lite extra roligt när Måns och Jocke dök upp här såsom de brukar göra varannan måndagskväll för att Jocke ska lära sig lite gitarr moves av Pat. Jag och Måns brukar sitta och gagga lite i soffan och lösa världsliga problem, medan Pat och Jocke sitter och lirar gitarr ute i köket. 

Jag frågade Måns en gång extra nu att det verkligen var okej ifall vi ringde till honom när det väl sätter i gång och vi behöver åka in till BB, och det var inga problem. Superskönt! Jag ska erkänna att det var en liten sten som föll från bröstet. 
Så nu ska jag bara ta och göra en gips avgjutning av magen-brösten och boka tid för pedikyr, sen så får han gärna komma om han vill, vår lilla son! :-) 



Ordet är ditt

Ordet är ditt:

Du heter?
Vill du att jag kommer ihåg dig?

E-postadress: (bara jag som ser den!)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat då?

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...