Jag har blivit biten av sy-jävulen

Jag har typ alltid önskat mig en egen symaskin. Eller alltid och alltid, väldigt länge i alla fall, sen jag flyttade hemifrån kanske och inte längre kan sy på morsans maskin när jag vill. Men som alla vet (jodå, du är intresserad av vad en sån kostar!) så är de lite dyra. I varje fall om man vill ha en bra maskin, och det vill man ju.

Men så sprang jag på ett trevligt erbjudande om en bra Singer maskin och slog till, så nu har jag en alldeles egen. Lycka! Tanken är att jag förutom egna kläder också ska sy Pats scenkläder till deras olika spelningar som börjar komma upp nu, och de kläder han vill ha går inte att köpa. Vilket vi kanske ska vara glada för gott folk, för vi snackar jumpsuits i glittrande skinnmaterial och röda plyschbrallor med leopardmönster... 
Hursomhaver, jag har än så länge sytt en kjol och en topp till mig själv med blandat resultat. Kjolen blev jättefin och toppen behöver vi inte nämna så mycket mer. 

Jag har letat och letat efter ett bra mönster till en 50-tals klänning för det är den typ av klänning som ser bäst ut på mig. Jsg måste ha en som sitter tight över bröst och midja och nästan en bit ner på höften, för att sen bli vid. Man ska ju framhäva det man tycker om och hos mig är det mina bröst, midja och svank som jag gillar proportionerna hos, och sen dölja det man trivs mindre med.
En sån där baby-doll klänning som sitter åt under bysten för att sen bli helt lös kan jag absolut inte ha, jag ser enorm ut i en sån klänning..! Och eftersom det är så himla modernt med såna där baby-doll klänningar just nu så är det svårt att hitta nånting annat. 

Så hamnade jag på Svenska mönsters hemsida och hittade äntligen min klänning! Du vet, man ser den och bara vet att den ska jag ha? Den är liksom gjord för mig. 

Och idag när jag kom hem så låg den i brevlådan, woo heey!!






Jag beställde ett annat mönster på samma gång, en med empire stil tror jag att det heter, de kan vara assköna såhär på sommaren. Väldigt snyggt förpackade var de med, kom i varsin pappåse med tydliga instruktioner om hur man ska sy, och mönstret var i jättekraftigt papper. 

Ååååh det här kommer bli så bra!


Ordet är ditt

Ordet är ditt:

Du heter?
Vill du att jag kommer ihåg dig?

E-postadress: (bara jag som ser den!)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat då?

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...