Ny friss!

Jag har förresten klippt mig! Äntligen liksom. Ja det är ju inget nytt visserligen förutom att den här gången gick jag faktiskt till en frisör, och det var första gången på - håll i dig nu, 

åtta år. 

I åtta år har jag hållt på och trixat själv med håret! Och jag gick till samma frisör som jag var hos sist, Madde som är en gammal vän och mamma till min barndomskompis Addes barn. Vi har egentligen inte någon kontakt längre annat än via facebook, men jag vart så nöjd sist hon klippte mig att jag hörde av mig till henne igen. 
Jag har lite svårt att lita på frisörer, ingen annan har lyckats pricka in den frissan jag vill ha även fast jag varje gång visat på bilder i tidningar och så. 
Så den gången för åtta år sen ringde jag Madde i panik efter att ha blivit förvandlad till en champinjon hos en annan frisör, och sa att du bara måste hjälpa mig. 
Hon garvade gott, trollade lite med saxar och kammar och gav mig sen en frilla jag har stormtrivits med i åtta år. Jag har ju experimenterat lite själv förstås med att raka en sida, raka bägge sidorna till tuppkam, långt här och längre där osv. Det roliga när man har kort hår är att det är så lätt att fixa med det själv, det spelar liksom ingen roll om det inte blir helt jämt eller så. 

Men nu efter en lång och jobbig graviditet där jag har skitit totalt i mitt hår, så kände jag att jag behöver inspiration. Jag hade ingen aning om vad jag ville ha för frisyr denna gång bara att det skulle va någorlunda kort och lättskött. Så hon fick fria händer, och reslutatet blev så här bra;




Jag är jättenöjd! Kort men ändå lite längd, busigt men ändå stylat. Jag har jättemycket självfall i bak på huvudet så det ser nästan lite lockigt ut, haha. Men då blir det så mycket enklare att få till det busiga än om det hade varit spikrakt, så det gör mig inget. 


(klicka här för att komma till hennes sida på facebook)
Hennes salong ligger i Magneberg (typ Hemmesta) på Värmdö.


Ordet är ditt
Postat av: Anna

Blev ju hur bra som helst. Nä nu ska jag oxå ta en sväng till frissan. Börjar lessna på manen nu ;o)

2011-06-26 @ 00:00:19
Postat av: Petra

Lite mer Jenny i den frissen! 'tummen upp'

2011-06-27 @ 11:19:31
Postat av: Bilancia

Tack tjejer!

Jag trivs jättebra, inte för långt och inte för kort. :-)

2011-07-01 @ 14:27:32
URL: http://bilancia.blogg.se/

Ordet är ditt:

Du heter?
Vill du att jag kommer ihåg dig?

E-postadress: (bara jag som ser den!)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat då?

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...