Blir du lös av dina tänder?

Vi sov ju hos mormorn och morfarn natten till idag till deras stora förtjusning, de fick rå om Fifi en hel kväll! Pat hade ju spelning och jag hade ingen lust att sitta själv hemma och glo. Men usch vad jobbigt det var att få lillfis att sova, hon somnade inte förrän vid 23 tiden av total utmattning. Då hade jag försökt söva henne från 20 tiden ungefär då hon brukar sova. 

Sen kunde ju förstås inte jag heller sova nattuggla som jag är, men eftersom att jag fått den genen av min pappa så hade jag ju denna gång sällskap framför tvn. Trevligt! Sen vaknar skrutt vid 6 för en första flaska och brukar därefter somna om för att sova till 8 ungefär. Men inte nu inte, nähää då. Här vaknar vi klockan 6 och är skitglad och pigg och sitter och spanar efter mormor och morfar.
Fast det gick bra ändå, hon var ju som tur är på glatt humör. 




Sova? Är inte det lite överskattat tror du?




Förresten så kan jag ju säga att det där med att de ska bli lösa i magen för att det är tänder på gång är ren BS. Det visade sig att vi har gett henne för mycket fullkornsvälling, hennes mage är inte riktigt redo för så mycket fullkorn ännu så jag fick rådet att gå tillbaka till den milda vällingen för 6-månaders. Och hittills har hon fått sammanlagt fem flaskor av det och hon mår så mycket bättre redan! Fan va skönt. 


Sen åkte jag för att plocka upp Pat som varit och hämtat ungarna. Han sov över hos gitarristen i bandet så att han skulle slippa åka ända hit ut efter spelningen, eftersom han behöver gå upp vid 4.30 på mornarna.
iv style="text-align: left;">Hursomhelst, det var en som hade filmat hela spelningen så jag fick kolla på det nu när han kom hem. Jag vet att jag antagligen är lite opartisk och så... Men herrejävlar vad de är bra. De e faktiskt riktigt bra! Det är röj i det de spelar, vilket är då -70, -80 och -90 tals rock för den som undrar. Lite glamrock liksom, stort hår, leopard tights och skinnvästar typ. Nu har ju Pat inte många hårstrån på huvvet så tills nästa gig måste han greja en peruk, men det gjorde ingenting. 
Om jag får för Pat så ska jag lägga upp en videosnutt här på bloggen lite senare när de har redigerat ner den en-timmas långa filmen till några småsnuttar av det bästa. Tills dess får ni njuta av bilderna på hans schyssta utstyrsel som vi har jobbat på nu i två veckor (ja, chapsen dårå, det andra kunde man ju köpa färdigt)! 







Haha, jag sa åt Pat att hoppa upp i soffan och göra en liten enmans-show för mig, och snäll som han är så fick jag som jag ville! De där chapsen sydde vi från ett par gamla brallor jag hade som jag inte ville ha kvar och de blev verkligen skitbra. Färgade de svarta och klippte bort hela grenen. 
Han hade zebra randiga tights under och en nätbrynja över. Och jag som i ärlighetens namn tyckte att Pat bara tjatade och tjatade om all denna utstyrsel, faktiskt har börjat tycka det är riktigt roligt att kolla in möjliga scen kläder. Det är nästan så att jag tycker det skulle va kul att gå och botanisera på någon Myrorna butik och hitta grejer man kan sy och färga om! 



Nu ska jag krypa upp bredvid min karl och glo lite på tv. Mys! Och som avslutning kan jag bjussa på en idol bild på min läckre hane! ;-)




Ordet är ditt

Ordet är ditt:

Du heter?
Vill du att jag kommer ihåg dig?

E-postadress: (bara jag som ser den!)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat då?

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...