Morgonstund har guld i mun

Jag blev precis klar med att leka frisör för ikväll och jag blev riktigt nöjd. Jag klippte bort det mesta av mohaikanen och gjorde luggen ganska så kort, och så färgade jag rubbet blont. No more mörka rötter här inte. Lite sent att börja med sånt här vid 23 tiden på kvällen, jag vet, men är man en nattuggla så är man. 

Det är förresten en av de jäkligt stora fördelarna med att bo i hus - man kan göra vad fan man vill hur sent man vill. Som att duscha. Jag älskar att duscha på kvällen, älskar känslan av att gå och lägga sig mellan svala lakan alldeles ren och duschcreme-len. Dessutom spar det en väldans massa dyrbar morgontid för en sån tröttmössa som mig. 

En mindre fördel mad att bo i hus är ju det där med att fälla träd... Haha. Men jag ska sluta tjata om det nu och fokusera på hur fint det blev och kommer att bli när vi är klara med jobbet att få bort träd-liken. 
Vi har ju en ganska så stor tomt på typ 2250 kvm men hälften av den, om inte mer, består av skog. Roligt för ungarna förstås, mindre roligt för oss. Så för att göra ytan man kan umgås på lite större så håller vi ju nu på att röja undan en massa träd. Dessutom behöver vi veden till i vinter. Jag har stora planer för den nyvunna platsen ska ni veta... Ah, det kommer att bli så bra!

Just nu när jag sitter här och skriver så är Pat inne i sovrummet och försöker få Fifi att sova. Klockan är halv ett på natten och hon har varit vaken i lite mer än en timma nu. Hon vaknade för en megastor bajsblöja som liksom aldrig ville ta slut, och efter det så vill hon inte somna om igen. Kan det vara en ny tand på gång tror ni? Det vore ju lite på tiden faktiskt, hon har bara en och den fick hon för en månad sen ungefär om jag minns rätt. 







Hon ser ju ändå vansinnigt söt ut när hon sitter såhär och stirrar på pappas dataskärm. 
Men älskade lilla unge, du måste ju sova!




Ordet är ditt

Ordet är ditt:

Du heter?
Vill du att jag kommer ihåg dig?

E-postadress: (bara jag som ser den!)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat då?

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...