...

Jag har ett litet problem. Ni som träffar mig regelbundet vet ju att jag håller på och töjer ena örat, jag har en röd genomskinlig liten plupp på 8 mm som jag vill ha in. Grejen är att den har som en midja där det är 8 mm och ute i kanterna är det 9 mm för att den inte ska glida ur liksom, för att den ska sitta på plats. 

Så jag töjde ut örat till ca 9 mm och den röda pluppen gled in utan problem. Lyckorus i några dar nu! Tills jag började fundera på att... örat töjs ju lika lätt tillbaka igen. Tänk om hålet krymper, tänk om jag inte får ut den? 

Ja ni har rätt, mycket riktigt - nu sitter den där den sitter. Som fastgjuten. Eller ja, jag kan ju snurra på den såklart men ut kommer den fan inte och jag har provat med både Helosansalva, Idomin och olivolja. Jag har iofs inte testat diskmedel (än) men jag misstänker att det svider utav helvete när skinnet väl spricker upp av att man tvingar ut den och det kommer diskmedel in. :-/

Tur att det är snyggt som fan då för den här lär få sitta i ett tag nu! ;-)






Det är så sjukt jävla varmt idag ingenting har varit roligt. Jo förresten, det ska vara då att vi (Pat) skruvade ihop en jättefin gungställning vi fått av våra snälla grannar mitt över vägen. Han kom över till oss igår och frågade om vi ville ha den för annars skulle den bara slängas. 
Självklart tackade vi ja, det är ju en sån vi har kollat på och tänkt att "en dag..." men alltid ryggat tillbaka för den är på tok för dyr för våran ekonomi. Vi tycker liksom inte att det är värt med drygt 5000:- för en gungställning till ungarna när det finns så mycket annat med huset som vi skulle vilja rusta upp. 

Men nu så skulle vi få en - helt gratis! Eller ja, det skulle kosta två pilsner sa grannen och det går vi så gärna med på. Kan va kul att lära känna grannarna lite bättre över en middag och lite öl. 
Så jag och Fifi bänkade oss på filten i gräsmattan medan hennes pappa skruvade och hade sig. 








Och lyckan visste inga gränser när hon äntligen fick hoppa upp på gungan och svischa iväg! Hon såg helt salig ut, haha...



Ordet är ditt
Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

sv: hehe såg ut att gå lite bättre för fiona än för Wilgot med flytvästen :p Wilgot AVSKYR vatten så att testa den i vattnet hade nog inte vart så himla bra:P Åh roligt, ja jag ska hälsa na :) kram

2010-07-14 @ 16:25:11
URL: http://knoddenojag.blogg.se/

Ordet är ditt:

Du heter?
Vill du att jag kommer ihåg dig?

E-postadress: (bara jag som ser den!)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat då?

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...