Imorrn börjar allvaret!

Jag är så sjukt trött nu att jag knappt kan hålla gluggarna öppna. Egentligen har vi inte gjort mycket alls idag, och jag fick sovmorgon ända till kl 11 ! Helt sanslöst, men ändå är jag så trött. Man kanske inte sover så djupt nu när det är varmt ute, vad vet jag. 
Vi hade tänkt att åka en sväng till Sandhamn för att ta en promenad där och äta lite gott, Pat har nämligen aldrig varit där. Vilket kanske inte är så konstigt om man är en irländare som bott i Lidköping och Göteborg de flesta av de år han bott i Sverige. 
Men det sket sig efter att vi kollat upp tidtabellen för båtarna, så då tänkte vi att vi kanske skulle ta en tur till Waxholm istället och äta lunch där. Vi hoppade det med för vi var tvungna att gå ut på kräftjakt istället för årets första kräftskiva vi ska till på lördag. Ica hade tre paket kvar och de norpade vi med en gång!

När vi var klara med shoppingen så var vi så svettiga och trötta att vi åkte raka vägen till mamma och pappa för att bada i poolen. Så himla skönt, jag bara ska ha en pool när jag blir stor! Mamma och pappa hade köpt en liten flytväst åt Fifi som var jättesmart. All flytkraft ligger framtill, bak är det bara som ett sele. Plus att det är ett bärhandtag i flygrejen ovanför huvudet så att det lätt går att få tag i henne i vattnet. 





Produkt beskrivning: En räddningsväst med suveräna vändningsegenskaper. Kraftig dragkedja och midjeband med snabbspänne. Grenbandsbyxa som kan knäppas i två lägen för bästa passform. 100% Airex flytmaterial. Stor reflexförsedd krage som skyddar barnets huvud samt mjuk, fleecefodrad nacke. Visselpipa och lyfthandtag. Tåligt high visibility-tyg.



Vi var ju såklart tvungna att prova den på henne och hon bara älskade den! Hon älskar ju vattnen i vanliga fall, börjar fäkta med armarna och sprattla med benen så fort hon ser lite plask, och göra några underliga gutturala ljud långt ner i halsen. Hahaha, hon e så söt min lilla fis... 
Hursomhelst, hon älskade flytvästen och bara låg där och flöt runt med ett leende på läpparna. Ibland började hon prata lite och sparka med benen, men för det mesta flöt hon omkring och liksom filosoferade leende. 

Vi grillade lite och sen så kom Måns över tillsammans med hans två äldsta killar som jag ju är moster till. De har förövrigt varit så snälla att de sagt ja till att passa Fifi (och deras lillebror, Måns yngsta) medan vi ska på kräftskivan på lördag. Gulle dom! På lördag förresten, men det är ju i morrn?! Oj!

Vi försöker att få Fifi att återgå till hennes bra sovvanor hon hade tidigare, dvs hon gäspar - vi lägger henne i hennes säng - hon vänder sig om och somnar, och håller därför stenhårt på att klockan 20 är det dags för sista vällingen och sen ska hon i säng så därför fick vi åka ganska snart efter att de kommit. Vi är inte helt i hamn ännu, men man märker små framsteg för varje kväll faktiskt och det är ju skönt. Så konstigt det där när hon är skittrött men bara vägrar att sova. Hon borde ju haja att det är så mycket skönare att sova när man är trött, men icke då. 

Vilket påminner mig om att jag borde gå och sova snart om jag inte ska skrämma iväg kunder imorgon. Det är nämligen dags för mig att börja jobba igen så smått. Herregud vad fort det gått, jag har ju vart hemma i snart ett år... Och jag har ju inte varit sådär duktig som andra morsor man ibland läser om eller pratar med som är ute och går långa promenader varje dag med barnvagnen. Näe, jag provade några gånger men insåg snart att det där är ju inget för mig inte. Jag gissar på att min kropp kommer att få sig en rejäl chock imorgon, för att inte tala om mina fötter. :-/ 
Så det är ju tur att jag bara jobbar en dag, sen är jag ledig i 1½ vecka för att börja jobba med 3-4 dar i veckan mot slutet av juli. En liten mjukstart med andra ord vilket lär behövas om jag känner mig själv rätt. 




Ordet är ditt

Ordet är ditt:

Du heter?
Vill du att jag kommer ihåg dig?

E-postadress: (bara jag som ser den!)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat då?

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...