Rädda världen - kissa i duschen!

I går kväll när jag hoppade in i duschen så blev jag kissnödig. Jag brukar alltid bli det innan jag ens hunnit tänka klart tanken på att jag ska duscha, det är som om själva tanken på vatten får mig kissnödig. Men så när jag står där och känner hur det trycker på så kommer jag att tänka på en websida jag såg nångång om att om man kissar i duschen så räddar man världen. 
Så jag lättade på trycket där och då! Underbart! 

För ärligt talat, varför skulle det vara så äckligt för? Tror nån att jag lägger mig ner i pisset och liksom rullar runt i det? Snabbt sätter för proppen så att kisset kan stanna kvar runt mina tår? 
Nämen självklart så rinner det ju lika snabbt ut som resten av avfallet man duschar av sig, såsom hudavlagringar, svett och hårstrån. Säkert en och annan snorkråka också, det skulle inte förvåna mig. De små jäklarna har en förmåga att ploppa upp när man badar ju. 

När jag var yngre och fortfarande bodde hemma så bodde jag i en egen liten stuga på tomten. Det fanns ingen toalett där inne så ibland om jag vaknade på natten eller blev kissnödig precis innan jag somnade, så hände det att jag satte mig i handfatet i köket (jo det var ett riktigt litet kök faktiskt! jättesött med vedkamin, diskbänk och två små väggskåp) och kissade. Jag undrar hur många av mina kompisar som visste om det då! Hahaha... Och ja, självklart så sköljde jag ur efter mig varje gång, och då och då skrubbade jag rent med svamp. 

Men du? Innan du avfärdar mig som den äckligaste på jorden så kan du väl kolla in den här sidan

"Om alla mellan 13-65 i Sverige skulle kissa i duschen en gång per dag i stället för att kissa i toaletten, så skulle vi spara 13 miljarder liter vatten varje år. Det är lika mycket som 32 miljoner badkar!"

Ordet är ditt
Postat av: Anna. B

Verkligen kanonbra blogg.Tror jag nallar inlägget av dig. Hur bra som helst ju.

2011-08-24 @ 21:38:45
Postat av: Bilancia

Det går så bra så! :) Tack!

2011-08-27 @ 20:58:42
URL: http://bilancia.blogg.se/

Ordet är ditt:

Du heter?
Vill du att jag kommer ihåg dig?

E-postadress: (bara jag som ser den!)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat då?

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...