Tanden lever i allra högsta grad

Jag har precis vaknat upp här på soffan. Har knappt sovit en blund i natt, jag hade en sån sjuk tandvärk att jag gick här och knapra både Citodon, Ipren och Alvedon såsom ungar sätter i sig lördagsgodis-påsen... Så imorse ringde jag till tandläkaren och sa att de får göra nånting åt det innan jag tar hammaren och slår ut den själv. 

Jag håller på med en rotfyllning i den tanden, längst bak på nedre vänster sida, och det är en gång kvar då den ska fyllas igen för att sen förhoppningsvis aldrig mer bråka med mig. Det är samma tand som jag åkte in akut med i mellandagarna för ett halvår sen alltså. Jävla skittand säger jag bara. Jag hatar den. Dra ut skiten. 
Men det vill de såklart inte, de tycker man ska försöka rädda tanden med en rotfyllning. Grejen är att den vid det här laget borde vara "död" och inte göra ont längre eftersom de har rensat rotkanalerna två gånger nu och nästa gång är det som sagt den sista då den bara ska fyllas igen. Så jag tvivlar på att det här är det sista den här tanden har nåt att säga... 

Men hur som helst, jag fick en tid hos tandläkaren idag i alla fall och hon öppnade upp tanden, sköljde igenom kanalerna med nåt medel och fyllde sen igen med nåt provisoriskt sålänge. Det gick bra ända tills hon tryckte dit fyllningen... Det fullkomligt exploderade i skallen. Jag vart alldeles yr och illamående, och det pulserade fanimig ända ner i tårna. Hon tog en röntgenbild och den visade att tanden inte har läkt (det är ju en infektion (inflamation?) i roten, därför man gör rotfyllning) ett dugg sen jag var där sist i början på juni. Så det lutar åt att de får dra ut den i alla fall. 
Men det är ju helt okej, bara fyratusen spänn i sjön. 

Fiona är så jäkla lik mig, på väldigt många sätt. Och är det nånting jag absolut inte önskar att hon får ärva så är det mina dåliga tänder. Det är bara mina åtta framtänder (fyra uppe och fyra nere) som är helt intakta, resten är lagade minst en gång. Så idag fick hon välja en ny tandborste när vi var i affärn, allt för att hon ska tycka det är roligt att borsta tänderna. 




Ja, visst är hon lik sin mor alltid...

Ordet är ditt

Ordet är ditt:

Du heter?
Vill du att jag kommer ihåg dig?

E-postadress: (bara jag som ser den!)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat då?

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...