En bajshistoria

Jag var och tog nya prover igår och om de skulle visa sig vara höga (över 40) så skulle jag sättas igång som typ idag eller imorgon. Jag var helt övertygad om att de stigit eftersom det har börjat kliat mer, men det visade sig att de gått ner till 6! Helt otroligt bra, plus att CTG kurvorna var perfekta. Så nu har jag istället en tid till nya prover nästa vecka. Vi tar det lite vecka för vecka nu och hoppas att förlossningen kommer igång av sig självt. 
Fast på ett sätt så känns det lite snopet också för det hade ju varit skönt att sättas igång så att man har det gjort. Så att vi får träffa bebisen snart! Och att jag blir av med den tunga tunga magen. 
Men såklart så är det allra bästa om allting kommer igång av sig självt. Nu är jag i vecka 37+5, så det är ju inte så långt kvar ändå.

Fifi gjorde nåt häftigt härom dagen! Självklart så var jag för seg för att fatta vad hon ville ha sagt, men va fan. 
Hursomhelst, jag satt på toan och hon står brevid mig som vanligt, och "pratar" och gestikulerar och pekar. Det brukar hon göra och man svarar liksom på det hon säger fastän man inte har en susning om vad hon snackar om. 
Så börjar hon att dra i sina byxor och se lite plågande ut samtidigt. Så jag frågar om hon har bajsat, om hon behöver byta blöja och hon nickar till svar. 
Jag frågar igen som den tjatiga mamma man börjar utvecklas till; "Har Fifi bajsat? Är det bajs i blöjan?" Och jag får samma nickande svar.
Så jag svarar att jag hjälper henne så fort jag har kissat klart. Så tittar jag efter i blöjan men där är det ju inget paket? Hon har ju inte alls bajsat så jag drar upp byxorna på henne igen varpå hon blir jätteirriterad och och börjar dra i dom igen. Men vi går ut från badrummet och tittar på tv och plockar lite. 

Så efter bara någon minut så börjar hon stånka och strax efter känner jag doften av att ett paket landat i hennes brallor. Mycket riktigt, där låg en stadig en så det var bara att gå in till badrummet igen. 

Men grejen är ju att då hade hon alltså talat om för mig att hon ville bajsa. Hon fattar nu vad man gör på toaletten och vill också sitta där..! Och jag bara nekade och fattade inte alls vad hon menade, så nu känner jag mig lite dum. Men hur ska man veta? Hon har aldrig varit sådär tydlig med sina behov förut eller visat några tecken på att ha fattat vad toan är till för. Men nu så! Så vi ska nog börja pott-träna lite smått tror jag, hon verkar ju vilja det. Perfekt är också att sommaren ligger framför oss, det är ju som gjort för pott- och toalett-träning!


Fan unge vad du är härlig! Jag är så obeskrivligt glad att det var just du som kom till oss, du med ditt härliga charmiga humör, glada skratt och kärleksfulla kramar och pussar. Du är utan tvekan det absolut bästa som har hänt mig och jag älskar dig gränslöst.




Ordet är ditt

Ordet är ditt:

Du heter?
Vill du att jag kommer ihåg dig?

E-postadress: (bara jag som ser den!)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat då?

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...