Död åt bananflugorna!

Vårat hem har invaderats av såna där äckliga små bananflugor. De förpestar ju hela köket, jag hatar dom! Det värsta är om man ska hosta eller nysa som det har blivit en hel del av här hemma eftersom vi varit förkylda, och så råkar man dra in en sån där rackare när man ska dra efter andan precis innan nyset eller att man hostar. Uughä... Den där hundradelen av en sekund när man ser att det är en liten fluga framför ens ansikte, och man hinner precis se hur den dras in i munnen, och man kan inget göra. Mmm.





Nu de senaste dagarna har vi verkligen försökt vara petnoga med att ingenting i matväg får ligga kvarglömt framme, ingenting. Ingen liten brödsmula, eller en kniv man just skurit barnets mat med eller nånting.
Och det - det är lättare sagt än gjort. I alla fall när man har en liten madam som äter med hela kroppen eller går runt med sitt älskade äpple och tuggar på det i evigheter. Jag tycker jag går på matjakt hela tiden här hemma.

Jag hittade på nätet nu idag ett recept på en blandning som ska ta kål på de små liven och vilket ska vara effektivt tydligen. Man ska ha en del honung och en del vinäger och en skvätt Yes diskmedel. Problemet är att vi har varken honung eller vinäger hemma, och jag tänker inte sätta mig och barnen i bilen och köra en mil till affären för att köpa nånting som vi ändå aldrig kommer att använda upp.
Men å andra sidan är jag så trött på kräken att det känns som en liten uppoffring att ha en burk överbliven hunung och en flaska vinäger som står och tar plats i skåpet.




Bilden har jag lånat från Hobbyman.se.
En kul sida, man hittar massor med bra tips!


Ordet är ditt
Postat av: Therese

Glöm inte att hälla en massa salt i avloppet å sen på med massa hett vatten! Det tar död på äggen!

2011-10-03 @ 17:27:43
URL: http://tesslidgren.blogspot.com
Postat av: Bilancia

SVAR Aha! Det visste jag inte, tack för tipset! :-)

2011-10-04 @ 21:24:08
URL: http://bilancia.blogg.se/
Postat av: Bilancia

Therese Aha! Det visste jag inte, tack för tipset! :-)

2011-10-04 @ 21:25:14
URL: http://bilancia.blogg.se/

Ordet är ditt:

Du heter?
Vill du att jag kommer ihåg dig?

E-postadress: (bara jag som ser den!)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat då?

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...