Ditt lilla ljushuvud!

Jag har länge tänkt att jag skulle vilja ha någon slags ljusslinga hängandes över garaget, längs med vindskivorna men jag har inte kunnat bestämma mig riktigt för vilken slags slinga jag vill ha. Det finns ju en hel uppsjö!

Och ja, jag räknar inte riktigt med Pat i det här. Att han inte skulle bry sig alls är väl kanske orättvist att säga, men han är i alla fall väldigt måttligt intresserad, medan jag då bara älskar sånt. Och tur är väl det eftersom jag ju jobbar med det såhär på vinterhalvåret.

Men nu har jag då bestämt mig (och Pat får liksom finna sig i det..!) för att ha samma som vi har runt den halvan av altanen som har tak över sig, en istappsslinga. Alltså inte såna där plastistappar utan små slingor som hänger i olika längder. På vissa "spröt" är det två lampor, andra tre och fyra lampor, osv.
Det hänger nu på vindskivorna på garaget, och sen längs med carporten så satte jag bara en vanlig slinga. Det ska bli så spännande snart när det blir mörkt så man kan få se resultatet! Jag tror det kommer bli bra, ja asbra helt enkelt.

Det var inte det roligaste att sätta upp skiten i det här vädret bara, det blåste rätt rejält där uppe högst på stegen. Och kallt som satan var det, och nu nån timma senare så är jag fortfarande lite lite kall om nosen. Men jag har satt på en brasa så det blir nog bättre snart.

Jag tycker det är så himla fint när det glittrar en massa i trädgården, men det får inte blinka och absolut inte vara en massa olika färger. Jag kan stå ut med om någon tänkt till lite med färgerna, tex med samma färg runt fönstrena och dörren och sen en annan färg på trädet eller nåt. Men fan inte när det mest liknar en färgfest istället för juldekoration. Det värsta blir ju då om någon slagit ihop de två fenomenen - olika färger som blinkar. Fruktansvärt om du frågar mig, då kryper det i nacken. Som tur är så ser man det inte så ofta.





Hahaha så jävla roligt...



Ordet är ditt

Ordet är ditt:

Du heter?
Vill du att jag kommer ihåg dig?

E-postadress: (bara jag som ser den!)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat då?

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...