Irlandsbesök

Förra veckan hade vi Pats familj från Irland här på besök. Det var hans pappa Martin, hans ena syster Emma och hennes son Keith. De landade på måndagen och den dagen gjorde vi inte särskilt mycket annat än att bara hänga och sitta uppe och snacka sent in på natten. 
På tisdagen så åkte vi till Waxholm för att gå runt lite. Det är ju en mysig liten stad, jag gillar att vara där, men det hade gärna fått varit lite varmare för min smak. Vi köpte lite mat och så hade vi en picknick vid vattnet, och den enda "svenska vikingen" som var med i sällskapet (dvs jag) var den enda som också frös. De andra tyckte det var ganska så skönt. Men så var ju iofs jag också den enda som behövde blotta tuttarna för lite lunch-amning. 




Efter det så ville Pats pappa gärna åka till Sigtuna för där har han varit förut och han tycker det är en sån mysig liten stad som han ville att vi andra skulle få se. Och det måste jag ju hålla med om, det är en jättesöt liten stad, men det var ju så jäkla långt bort från där vi var. Men det gjorde inte så mycket, jag, Emma, Fifi och Corey åkte tillsammans i våran bil och jag och Emma passade på att lära känna varandra lite bättre. 


Fifi älskade sin faster Emma från första sekund! Hon lämnade inte
gärna hennes sida, så himla gulliga var de... :-) Önskar att det kunde
få vara så jämt. I alla fall lite mer regelbundet.


I Sigtuna så gick vi runt och så kom vi till en gammal kyrka som väl mer var som en ruin. Man fick gå in där och det var ganska häftigt faktiskt. Tänk att de kunde bygga så på den tiden liksom utan några avancerade verktyg. Fifi var glad hon med, sprang runt där inne och fick till några ordentliga eko-skrik.
Vi tog några foton och gick vidare. Vi köpte med oss kaffe och semlor, så satte vi oss på gräset nere vid vattnet och bara njöt... 




På onsdagen så hade Emma lyckats fixa en tid för tatuering på East Street Tattoo, så vi ställde klockan tidigt igen för att bege oss in till stan och gå runt lite innan det var tatueringsdags. Vi gjorde den vanliga turistrundan; Slussen, Gamla stan via slottet och Västerlånggatan. Stanna för att käka lunch, sen vidare tillbaka till slussen för att gå upp Götgatan och fram till tatueringsstudion. Självklart så blev det några stopp på vägen i olika affärer, så när vi var framme lagom tills det var dags. 

Dagen efter så var Pat tvungen att jobba så de andra åkte iväg till Uppsala för att träffa Pats andra två barn Elora och Riley, och jag passade på att bara vara själv. Gå runt i myskläder, pilla naveln och fisa. Och efter att ha tagit eftermiddags tuppluren tillsammans med barnen så åkte jag (och Fifi och Corey såklart) och mötte upp Pat för att handla mat och grejer till grillningen vi hade dagen efter, och påskmat till lördagen. 




Vi bjöd över mamma och pappa, och Måns och Bella med familij för en grillkväll på fredagen så det var fullt hus här hemma. Riktigt trevligt var det, och Fifi och Nikki sprang runt och jagade varann de små sötnosarna, och jag hade någon att amma tillsammans med. Såklart så köper man ju alltid alldeles för mycket mat när det är såna kvällar, men jävlar va gott det blev. Och det är faktiskt inte förrän idag tisdag som vi ätit upp alla rester, så mycket blev det. 
Lördagen blev en bakislördag med påsklunch/middag och var riktigt slö och skön. Vi gled mest omkring med varsitt glas i handen, pratade och umgicks för på söndag morgon skulle de åka hem igen. 

Usch det vart såklart jättesorgligt... Inge roligt alls, och speciellt inte för Pat som verkligen njutit av att ha sin familj här. Det var 3½ år sedan han sist såg sin syster och hennes son och då var det bara några timmar på en pub (såklart, vi var ju på Irland) och detta var första gången hon var i Sverige. Så det blev ett känsloladdat avsked! Men jag fick känslan av att det inte kommer att dröja riktigt lika länge innan vi ses igen. :-) 





Ordet är ditt

Ordet är ditt:

Du heter?
Vill du att jag kommer ihåg dig?

E-postadress: (bara jag som ser den!)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat då?

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...