Hur får man de att sluta bitas?

Förra onsdagen när jag hämtade Fifi hos dagmamman så fick jag höra att det hade hänt en olycka under dagen. Fifi hade bitit Nikki så hårt i kinden att de hade varit tvugna att "snärta" till henne på hennes kind för att hon skulle släppa greppet. Usch jag kan bara föreställa mig hur ont det måste ha gjort för Nikki... 

Jag fattar inte varför för hon verkligen älskar honom, tjatar om honom mest hela tiden. När han var på Gotland och hade skickat ett vykort till henne så gick hon runt och kramade det kortet hela dagen sen, pekade och pratade om att "nikki bada" osv. Och varje gång vi åker förbi deras väg där man svänger in till dom så pekar hon och säger hans namn. 

Tydligen så hade hon blivit arg för att han tog en bil (sån man sitter på) som hon ville ha, och eftersom hon inte kan prata så blev hon så frustrerad att hon bet honom. Det är i alla fall våran teori, för hon är ingen elak tjej. Tvärtom är hon väldigt snäll men hon har ett otroligt dåligt tålamod och ett exploativt humör. Och stackars Nikki råkade stå i vägen den här gången... 
Förut har det varit Gustav, en ny liten kille som börjat hos Jill och som hon känt konkurrens ifrån och rivit och bitit ett par gånger. Jill tror att det är hennes svartsjuka över Corey som får utlopp där på dagarna eftersom att hon inte visat nån svartsjuka alls hemma, men jag vet inte... Jag gissar mer på en enorm frustration över att inte kunna göra sig förstådd, inte kunna tala om när man tycker nån gör fel. Eller så kan det ju vara en mix av bägge. 

Det är lite lustigt ändå för att den morgonen så kände jag att hon var lite extra mammig, ville gärna kramas lite längre än vanligt och hade inte direkt bråttom ut genom dörren. Så jag hade helst av allt haft henne hemma den dagen, men eftersom jag hade en klipptid hos Madde inbokad så gick ju inte det men jag bestämde mig för att ha henne hemma dagen efter istället. En mysdag tillsammans bara hon, Corey och jag. 




Och vilken mysig dag vi hade sen då, helt perfekt var den! Regnet bara hällde ner från himlen så vi stannade inne hela dagen förutom några cykelturer på altanen, och gjorde inget speciellt alls men det blev kanon ändå. 
Man behöver såna dagar ibland för att ladda batterierna.

Ordet är ditt

Ordet är ditt:

Du heter?
Vill du att jag kommer ihåg dig?

E-postadress: (bara jag som ser den!)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat då?

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...