Du är värd din vikt i guld, och lite till.

Vi var till bvc idag och skulle ge Fiona hennes sista vaccination för ett tag, nästa gång blir väl när hon är fem år tror jag. Vi passade såklart på att väga och mäta henne och nu är hon 75,5 cm lång och väger 11,5 kg. Hennes kurva är jättefin och jämn så allt är jättebra. Hon var hur duktig som helst med vaccin sprutorna också, hon grät förstås en skvätt och kastade arga blickar mot bvc-sköterskan, men det gick över på nolltid. När hon var påklädd igen så hade hon redan gråtit klart och satt och pratade som vanligt med hennes docka. 
Sen åkte vi och handlade lite och hälsade på mormorn på jobbet och tog oss en lunch på Mac Donalds. Ja inte Fifi förstås, hon fick en barnmatsburk för första gången på länge och den slank ner utan nån protest alls. Stuvade grönsaker med köttbullar var tydligen grejen! 

Vi köpte med oss lite fikabröd och åkte över till Adde och Christine för en fika nu ikväll, riktigt trevligt var det! De är avslappnade människor som man lätt kan snacka med utan att det känns tillgjort eller att man måste komma på nåt att prata om bara för att ha nåt att prata om. Ni vet vad jag menar. Såna där man kan komma hem till i mysbrallor för en kopp te i köket. Sånt gillar jag skarpt, det behövs sånt. 

Jag känner mig liksom lite för gammal på nåt sätt för att orka umgås med folk jag inte känner någon connection med. Min tid är mer värdefull än så! Jag har ingen lust att stånga mig blodig bara för att få en relation att fungera, det har jag gjort nog i mitt liv känner jag. Varför ska jag inte omge mig med människor som jag får ut något av? Som jag kan lära mig av, som jag kan vara mig själv med. Jag känner att jag är på nåt sätt skyldig mig själv det, att hitta och vårda relationer som jag mår bra i. Sånt är bra, det är kärlek. :-) 

Ah, jag är ledig en dag till! Så imorrn ska vi olja in bordet Pat snickrade till för nån dag sen och sen är det färdigt för att användas. Så himla fint blev det, Jag har en väldigt duktig karl här hemma!

Ordet är ditt

Ordet är ditt:

Du heter?
Vill du att jag kommer ihåg dig?

E-postadress: (bara jag som ser den!)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat då?

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...