Jag har en ny hobby

För ett tag sen satt jag med två kompisar och diskuterade detta med städning efter att hon ursäktat sig över att det var så stökigt hemma hos henne. Jag trodde faktiskt att hon skojade lite med oss först. Liksom hallå, vart nånstans då'rå menar du att det är rörigt? Hennes hem är alltid sådär glansigt rent, man kan lätt käka en omelett direkt från hennes golv. Köksstolarna står sådär prydligt på sin plats när de inte används, ja ni vet.
Det visade sig att hon damsuger tre gånger om dagen. Tre gånger. Per dag. En gång på morgonen innan hon sticker till jobbet, sen när hon kommer hem och medan middagen blir klar, och sen en sista gång när ungarna gått och lagt sig. Vad den andra kompisen sa kommer jag inte ihåg, men jag minns att jag kände mig klart utanför.
Här hemma är vi glada om dammsugaren kommer fram varannan vecka.
De sa att jag nog kommer att ändra mig så fort Fifi börjar krypa runt och ska smaka på allting, och jag tänkte att jomen tjenare att jag tänker dammsuga oftare. Finns det något tråkigare?
Men så har jag märkt en tendens hos mig själv den sista tiden. Jag plockar fram dammsugaren allt oftare. Jag har t.o.m. moppat golvet nu tre gånger med med en dags mellanrum! Jävlar. Hur kunde detta ske? Har jag drabbats av hemmafru-sjukan?






Jag blev så glad att jag av bara farten plockade blommor och ställde fram. :)

Ordet är ditt

Ordet är ditt:

Du heter?
Vill du att jag kommer ihåg dig?

E-postadress: (bara jag som ser den!)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat då?

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...